Uzaktan Müşteri Edinimi Süreçleri Hızla Yaygınlaşıyor
Türkiye Bankalar Birliği’nin Kasım 2024 raporu, uzaktan müşteri edinimi süreçlerinin hızla yaygınlaştığına dikkat çekiyor. Rapora göre, uzaktan müşteri ediniminin toplam müşteri edinimi içindeki payı hızla artmakta ve kullanıcılar dijital platformlara yönelmektedir.
704 BİN KİŞİ UZAKTAN BAŞVURU YÖNTEMİYLE BANKA MÜŞTERİSİ OLDU
2021 yılının Mayıs ayında yürürlüğe giren yönetmelik sayesinde bankaların uzaktan başvuru yöntemi ile kimlik tespiti yaparak müşteri edinmeleri mümkün hale geldi. Bu sayede banka müşterisi olmak isteyen kişilerin herhangi bir banka şubesine gitmesine gerek kalmadı. Kişiler, tercih ettikleri bankanın mobil uygulaması aracılığıyla müşteri temsilcisi ile görüşerek süreci tamamlayabilmekteler.
Kasım ayında, toplamda 704.155 kişi uzaktan başvuru yöntemi ile banka müşterisi oldu. Ekim ayına kıyasla uzaktan müşteri olanların sayısında %10’luk bir artış gözlemlendi. Bu eğilimi destekleyen HangiKredi, sektörde fark yaratarak uzaktan banka müşterisi olan her 4 kişiden birine hizmet vermiştir.
%0 FAİZLİ FIRSATLAR ÖNEMLİ ROL OYNUYOR
Yükselen kredi faizlerinden dolayı, kullanıcıların kredi kartlarına ve düşük tutarlı %0 faizli nakit fırsatlarına ilgi gösterdiği gözlemlenmiştir. Özellikle, yeni müşterilere özel sunulan 75.000TL’ye varan faizsiz nakit fırsatları, dijital kanallardan yapılan başvuruları artırmıştır.
Dijital Finansal Teknolojiler ve HangiKredi’nin Yenilikçi Yaklaşımı
HangiKredi’nin başarısı, finansal teknolojilerin kredilendirme süreçlerini dijitalleştirme konusundaki katkısıyla doğrudan ilişkilidir. Kullanıcıların kredi karşılaştırma ve başvuru süreçlerini online olarak kolaylaştıran HangiKredi, 25’ten fazla bankanın 100’den fazla teklifini tek bir platformda sunmaktadır. Bu kapsamlı çözüm, HangiKredi’nin bireysel ve kurumsal kullanıcılara finansal açıdan avantajlar sunmasına yardımcı olmaktadır.
HangiKredi CEO’su Onur Oğuz, elde edilen başarı hakkında, “Müşterilerimize sunduğumuz değer odaklı hizmetlerin bir göstergesi olarak uzaktan müşteri ediniminde %25 pazar payına ulaşarak sektörde lider konumumuzu korumaya devam ettik. Bu başarı, müşterilerimizin HangiKredi’ye duyduğu güvenin bir yansımasıdır” dedi.
Black Friday Alışverişlerinde Kredi Kullanımı Arttı
Black Friday döneminde, alışveriş kredileri ve kredi kartı kullanımlarında önemli bir artış yaşandı. BDDK’nın 2024 verilerine göre, yılın ilk 10 ayında kredi hacmi yaklaşık 6 Trilyon 620 Milyar TL arttı. Bu büyümenin çoğu online kredilerden kaynaklanırken, dijital platformlar kredi kullanımındaki artışı destekledi. Tüketicilerin finansal planlama ve kredi karşılaştırma platformlarına olan ilgisi, özellikle e-ticaret sitelerinde yapılan kampanyalar ve indirimler ile arttı. Türkiye genelinde kredi hacimleri Black Friday döneminde rekor seviyelere ulaştı.
Black Friday döneminde, kullanıcılar bütçelerini doğru yönetmek ve avantajlı seçenekleri değerlendirmek için finansal karşılaştırma platformlarını daha yoğun bir şekilde kullandılar. HangiKredi, tüketicilere avantajlı kredi ve kredi kartı seçeneklerini hızlı bir şekilde sunarak, alışveriş deneyimlerini daha verimli hale getirdi. Diğer finansal karşılaştırma platformlarından farklı olarak HangiKredi, kullanıcıların finansal kararlarını kolaylaştırarak dijital bankacılık sektöründe öncü olmaya devam ediyor.
HANGİKREDİ HAKKINDA
HangiKredi, 2006 yılından beri Türkiye’nin lider bankacılık ürünleri karşılaştırma platformudur. Kullanıcılara 25’ten fazla bankanın 100’den fazla teklifini güvenle karşılaştırma ve başvuru yapma imkânı tanır. HangiKredi, “Finansal Asistan” vizyonu ile hareket ederek bireysel ve KOBİ kullanıcılarına finansal çözümler sunmaktadır.